Association Meeting Needs - ICCA 2023 associaties onderzoek resultaten
ICCA kondigt met genoegen de bevindingen aan van het Associating Meeting Needs onderzoek, dat uitgevoerd is om de behoeften van Meeting Associaties te verkennen.
Het onderzoek was uitgevoerd in samenwerking met de European Society of Association Executives (ESAE), de African Society of Association Executives (AfSAE) en de Asia-Pacific Federation of Association Organizations (APFAO).
Het onderzoek zocht de antwoorden op vijf hoofdvragen:
1. |
Op welke manier zijn de strategische prioriteiten van associaties aan het veranderen? |
2. |
Op welke manier veranderen de meetings associaties? |
3. |
Hoe kunnen meeting leveranciers en associaties samenwerken om meetings meer duurzaam te maken? |
4. |
Wat kunnen meeting leveranciers doen om associaties te steunen in het aankaarten van uitdagingen rondom diversiteit, gelijkheid en inclusie en een positieve impact te creëren door middel van hun evenementen? |
5. |
Hoe kunnen leveranciers associaties helpen om hun doelen te bereiken? |
In totaal zijn er wereldwijd vanuit de regio's 177 reacties ontvangen, wat een veelzijdig beeld geeft van de huidige en toekomstige gedachten van associaties in verbinding met internationale meetings.
Belangrijkste bevindingen van het onderzoek
- Meetings en evenementen zijn nog steeds het grootste segment van de omzet van assocaties (voor 46% van de respondenten is dit de voornaamste inkomst van omzet), echter is er een groeiende behoefte voor associaties om hun omzetbronnen te
diversifiëren, zodat ze meer financieël onafhankelijk kunnen worden in de toekomst. Het onderzoek geeft inzicht in hoe associaties dit creatief kunnen aanpakken, naast een aantal geweldige initiatieven die associaties aan het uitvoeren zijn om door het gehele jaar live en digitale betrokkenheid mogelijkheden te voorzien voor hun leden. - Er is een duidelijke trend om evenementen terug te krijgen naar een live format, waarvan 51% procent van de associaties aangeeft dat ze hun grootste meeting in 2023 live zullen houden, in vergelijking met 41% in 2022 en 14% in 2021.
- Iets minder dan de helft van de associaties geven aan dat ze hun offerteaanvragen in de nabije toekomst zullen veranderen, waarvan de meerderheid aankondigt dat ze aspecten zullen integreren zoals hybride/digitale opties, duurzaamheid en nalatenschap initiatieven.
- Omdat veel associaties teruggaan naar live evenementen, is de behoefte voor ondersteuning in de productie van (virtuele) evenementen en geintegreerde digitale platforms drastisch gedaald. De behoefte voor PCO services in de kern is toegenomen in vergelijking met vorig jaar, en is nu de hoogst benodigde service gevolgd door assistentie met het ophalen van sponsoring en financiering van evenementen.
- De meerderheid van de respondenten (83%) zijn inspanningen aan het maken om naar meer duurzame evenementen en praktijken toe te werken. Echter moeten we eraan denken dat associaties in verschillende stages van de reis naar duurzaamheid zitten, waarvan sommigen noemen dat ze vergevorde en gevestigde duurzaamheidstrategieën hebben, terwijl anderen aangeven dat er nog veel te leren is.
- Rond 80% van de respondenten hebben aangegeven dat ze een diversiteit, gelijkheid en inclusie beleid in situ hebben, of dat ze in ieder geval de eerdergenoemde issues aankaarten.
- Partnerschappen en samenwerken is de belangrijkste factor in het steunen van associaties in hun inspanningen om meer duurzame en inclusieve evenementen neer te kunnen zetten. Door de beste praktijken en ervaring te delen met collega's en meeting leveranciers, of door initiatieven aan te gaan zoals de Net Zero Carbon Events, kan de gehele meetingsindustrie verenigen om deze uitdagingen aan te gaan.
U kunt hier toegang krijgen tot het onderzoek.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het ICCA Associations Team op associations@iccaworld.org.