Leiden wint ‘Place Brand of the Year’ Award met Leiden, European City of Science jaar

| Leiden Convention Bureau

London, 9 november 2023 – Het jaar 2022 waarin Leiden een jaar lang ‘European City of Science’ was, heeft de stad een mooie erkenning opgeleverd met de winst van de internationale ‘Place Brand of the Year’ Award. Deze werd vandaag uitgereikt op het City Nation Place Global 2023 congres in Londen.

Leiden, European City of Science

Leiden&Partners diende – mede namens alle partners van Leiden, European City of Science  – het jaar in de volle breedte in bij de twaalfkoppige jury van de City Nation Place in de categorie ‘Place Brand of the Year’. De categorie staat voor bestemmingen die succesvol en met een betrokken, effectieve en strategische aanpak een plaats weten te positioneren. “De jury was onder de indruk van de inzending van Leiden”, aldus Clare Dewhirst, founder en directeur van City Nation Place.  “De stad laat met dit jaar niet alleen het grote draagvlak tussen partners zien, maar is ook in staat geweest om een duidelijk raamwerk te creëren voor korte – en langetermijn doelstellingen om Leiden te positioneren als een stad van wetenschap. Het is de integrale strategie, inclusief het effect van het jaar op de omgeving, bewoners, zakelijke markt en bezoekers, dat Leiden de winnaar maakt”.

Prachtige erkenning

“De prijs een mooie bevestiging van waar we met elkaar voor gewerkt hebben”, geeft Martijn Bulthuis, directeur van Leiden&Partners aan. En dit is nog maar het begin. Het heeft de basis gelegd van waar we met elkaar op willen voortborduren. Samen met de partners in de stad zijn we de ‘erfenis’ van dit jaar aan het verzilveren met initiatieven als de Life Sciences and Health (LSH) week, Days of Art & Science, Vraag ’t Leiden en  Kennis door de Wijken. Ik ben echt ongelofelijk trots op de stad en alle kennispartners die het hebben aangedurfd deze reis met ons te ondernemen”, aldus een Bulthuis.

Vakjury

En de mooie woorden van de vakjury beaamde het harde werk: “An impressive story of how a city chose to live its brand having successfully leveraged its established reputation as a city where science and art meet to win a major international science event and the title of European City of Science for the year. The jury was impressed by the ambition and creativity of the program of activities delivered and the strong focus on delivering for their citizens as much as on building international reputation for visitors and investors. There is also a clear sense of legacy – an intention to continue to build this brand as a city of discovery.”

Over City Nation Place

City Nation Place is het forum voor place brand en marketing strategy wereldwijd. Voor meer informatie: www.citynationplace.com.